Roda de premsa de presentació oficial als mitjans de comunicació

El febrer de 2019 es va constituir a Eivissa la Fundació Carloandrés, a iniciativa de la seva vídua, Concepció Seguí, i dels seus hereus. No obstant això, no va ser fins ahir – 14 d’abril de 2023 – que es va presentar oficialment el projecte.

A l’acte van acudir el president de l’entitat, Andreu Carles López Seguí, fill del pintor; la consellera insular de Cultura, Sara Ramón, el regidor del mateix ram de Vila, Pep Tur, i la directora del Arxiu d’Imatge i Sota del Consell d’Eivissa, Lina Sansano, en representació tots ells de les dues institucions públiques eivissenques que donen suport a la iniciativa.

La presentació es va dur a terme en la seu física de la fundació, que està situada en el que va ser l’últim estudi del pintor, al carrer Formentera de Vila. Allí es custodia una part important del llegat pictòric de l’artista, així com el seu arxiu i biblioteca.

El president, Andreu carles López Seguí va explicar en la presentació que un dels objectius principals de la fundació és preservar, exhibir i difondre l’obra pictòrica de Carloandrés. L’altre és la promoció, estudi i recerca de tots els pintors que han estat treballant a Eivissa durant el segle XX.

A més de catalogar les obra de Carloandrés, l’entitat està treballant en la creació d’un museu virtual «on es podran veure les obres dels artistes que han pintat a Eivissa, peces que actualment, en la seva majoria, no són a l’illa». «Amb aquest propòsit, l’any passat vam arribar a un acord amb el Museu de Mallorca per a poder fotografiar tots els quadres que fan referència a Eivissa i a pintors vinculats a l’illa per a després penjar les imatges en la nostra web», va detallar López Seguí.

El president va aprofitar l’avinentesa per a presentar dues noves incorporacions a la col·lecció: una obra dels inicis de Rafel Tur Costa en l’abstracció titulada ‘Blau’, que data de 1964, i i un paisatge de Dalt Vila pintat amb estil naïf per Antoni Torres, conegut popularment com «el locu del terrat».

Mentre prossegueix amb la seva labor de recerca i difusió de l’art d’Eivissa del segle XX, la fundació ja planeja fer noves exposicions en 2024 i publicar l’obra poètica de Carloandrés.