Blog

‘Les esglésies de Ferrer Guasch’, segona mostra de pintura per a aquesta primavera en el Club Nàutic Eivissa

L’exposició reuneix una cuidada selecció de l’obra de l’emblemàtic pintor eivissenc.

El dimecres dia 10 a les 19.30 h el Club Nàutic Eivissa acollirà una interessant exposició de l’artista Ferrer Guasch que servirà per a retre homenatge a un dels seus membres més destacats, que va arribar a ser president del Club i que va sentir des de sempre un profund amor per la mar i la navegació.

Conegut com a ‘pintor de la llum’ o ‘pintor dels blancs’, Ferrer Guasch va aconseguir amb la seva pintura que el nom d’Eivissa viatgés fins a Nova York, però moltes de les seves obres continuen sent desconegudes per al gran públic eivissenc. En aquest cas, i sota el títol «Les esglésies de Ferrer Guasch», el Club Nàutic Eivissa presenta un recorregut per l’illa mostrant la recreació que el pintor fa d’alguns dels edificis més emblemàtics: les esglésies.

La mostra és especialment rellevant atès que alguns dels quadres reunits mai havien estat exposats amb anterioritat a Eivissa i formen part d’un llegat poc conegut fins ara. El públic podrà contemplar l’evolució d’un dels grans pintors del s. XX que va saber plasmar com ningú la fascinant llum de l’illa sobre les teles. Ferrer Guasch va contribuir a difondre ‘l’altra Eivissa’, desconeguda, bella, silenciosa, la que atreu com un imant a qui la contempla, donant a conèixer la seva arquitectura i els seus racons més ignots. En la seva cerca de la senzillesa s’aprecien especialment les seves obres de petit format on, en contemplar-les, es veu la intensitat i força que desprenen i que les fan molt més grans.

«Les esglésies de Ferrer Guasch» estarà oberta al públic des del dimecres 10 de maig fins al dia 11 de juliol en l’horari habitual del Club Nàutic Eivissa; i és possible gràcies a la col·laboració del Club amb l’Associació d’Amics de l’Art Contemporani de Balears (ArtambB) i al seu comissari Antoni Torres Martorell. Col·laboren: Fundació Baleària i Ajuntament d’Eivissa.