Es Bol Nou

Estat de conservació: Bo
Inscripcions: Signat
HISTÒRIA

És un dels primers paisatges que Carloandrés tingué ocasió de pintar lluny de la Ciutat d'Eivissa. En aquell temps el pintor no tenia cotxe, i s'havia de desplaçar en transport públic - quan n'hi havia - o esperar l'ocasió amb algun amic.

Gràcies a una excursió de fi de curs del Col·legi Seminari, on acabava de començar a fer classes d'Història de l'Art, tingué l'ocasió de conèixer aquest indret- a llavors quasi verge -i pintar en ell. Les figures que es veuen a l'obra són els alumnes del Seminari.

En anys successius, i ja pels seus propis mitjans, tornarà a pintar aquest paratge en almenys tres ocasions, així com els camps situats a sobre d'ell. És un racó de l'illa dels més estimats per l'artista.

Modalitat d'adquisició: Cesió Hereus Carloandrés
Data d'adquisició: 2019
Modalitat de catalogació: Catàleg Eivissa - Catàleg raonat Carloandrés
Data de catalogació: 13.07.2023
Exposicions

2018. “Carloandrés a Eivissa. 1958 – 2018. Obres d’ara, obres d’ahir” Amb el patrocini de l’Ajuntament de la Ciutat amb motiu de les Festes de la Terra 2018, de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear i la Fundació Baleària. Sala Es Polvorí, del 3 al 30 d’agost. Eivissa

2018. “Carloandrés a Eivissa. 1958 – 2018. Obres d’ara, obres d’ahir” Amb el patrocini de l’Ajuntament de la Ciutat amb motiu de les Festes de la Terra 2018, de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear i la Fundació Baleària. Sala de l’Antic Refectori de l’Ajuntament d’Eivissa, del 3 al 30 d’agost. Eivissa

2019. València. Octubre Centre de Cultura Contemporània. València. del 4 al 27 d’abril. Organitzafa per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear i Acció Cultural del País Valencià. Amb el suport de l’Ajuntament d’Eivissa, el Consell d’Eivissa, l’Ajuntament de Morella, i la Fundació Baleària.

Bibliografia
  • López Seguí, Andreu Carles, Carloandrés. Eivissa. Obres d'ara, obres d'ahir. 1958 - 2018, Palma, Finis Africae, ISBN 978-84-949773-3-6, 2019, il·lustració pàgina 34 (Figura amb el títol, després corregit: Sa Caleta)
Comparteix a les teves xarxes socials: