Blog

CaixaBank i la Fundació Carloandrés signen un contracte de dipòsit de cinc obres de Narcís Puget Viñas

CaixaBank i la Fundació Carloandrés signen un contracte de dipósit de cinc obres de Narcís Puget Viñas, pertanyents a la Col·lecció CaixaBank amb motiu del 150 è aniversari del seu naixement.

CaixaBank ha fet una cessió de les obres a la Fundació Carloandrés de manera temporal.

El passat 3 d’abril CaixaBank i la Fundació Carloandrés van firmar un contracte de cessió en dipòsit de cinc obres de Narcís Puget Viñas amb motiu del 150 è aniversari del seu naixement (Eivissa 1874, Santa
Eulària 1960).

Aquestes obres formen part del patrimoni artístic de les Illes Balears i de les Pitiüses. Abans d’aquesta cessió les obres estaven ubicades a Mallorca i gràcies a la Fundació ara podran ser visitades de manera estable a la Seu de l’Ajuntament d’Eivissa a l’AHEiF (Can Botino).

Les cinc obres dipositades, que romandran dipositades a l’Arxiu a formaren part de l’exposició antològica dedicada al pintor el passat mes de març, mostra que va suposar la recuperació del Polvorí com a espai expositiu i cultural. Es tracta de «Pagesa eivissenca, 1920», «Grup d’eivissencs, 1938», «Camí de Missa, 1943», «Les tres germanes, 1947» i «Processió del Corpus»

Altres artistes que comparteixen espai a l’exposició permanent a la sala de Ses Voltes són: Antoni Pomar,
Carloandrés o Antoni Marí Ribas Portmany.

Aquesta cessió en dipòsit enriqueix de manera molt important la col·lecció de pintura figurativa que ja té l’AHEiF en el moment en el qual fa 35 anys i de la creació de l’AISME.

La regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Eivissa – Carmen Domínguez – i la directora de l’Arxiu – Fanny Tur – han agraït aquesta gestió a la Fundació Carloandrés i conviden a tothom a què visiti les obres.