Ebusus, Sala d'art de la Societat cultural i recreativa Ebusus

Ebusus, Sala d’art de la Societat cultural i recreativa Ebusus

Ebusus, Sala d’art. Societat cultural i recreativa Ebusus (1927) Amb motiu de les Regates Internacionals de 1930, es va encarregar de l’organització d’una exposició, amb una visita oficial programada el 23 de juny de 1930 al Saló d’Actes de la seu social, amb obres dels pintors Josep Boned Roig, Antoni Marí Ribas, Ramon Medina Tur, Narcís Puget Viñas, Alícia Serra Fornés, Josep Tarrés Palau, Josep Zornoza Llorente i Josep Zornoza Bernabeu.

El 1932 organitzà l’exposició «Artistas Noveles de Ibiza» amb la participació de Josep Boned Roig, Antoni Escandell Juan, Vicent Ferrer Guasch, Emili Garcia Rovira, Lluís Gotarredona, Antoni Molina Gómez, Narcís Puget Riquer, Alícia Serra Fornés, Josep Serra Serra, Josep Serra Sierra i Josep Zornoza Bernabeu

El 1940 es va acordar la continuació de la celebració de l’exposició de pintura d’artistes eivissencs dins de la programació oficial de les festes patronals d’agost, amb la participació de divuit artistes locals. Aquesta exposició es convertirà en periòdica, de convocatòria anual el mes d’agost i, a partir de 1943, en la seua V convocatòria, passarà a anomenar-se “Salón de Arte”

1941 El juny es va presentar una exposició col·lectiva amb obres de Josep Boned Roig, Vicent Ferrer Guasch, Antoni Marí Ribas, Narcís Puget Riquer i Joan Ribas Ribas.

El 1943 es produeix el contacte d’Ebusus amb el Cercle de Belles Arts de Palma, que va originar la considerada primera gran exposició d’artistes eivissencs a Palma, amb la presència de tretze artistes, i va donar lloc a un acord de germanor entre les dues societats; en segon lloc, la col·laboració eivissenca amb l’Ateneu de Maó, encapçalada per una exposició el febrer de 1944 a la qual varen participar els artistes Agudo Clarà, Boned Ribas, Boned Roig, Ferrer Guasch, Marí Ribas, Pomar Juan, Puget Riquer, Puget Viñas, Boned Sorà, Tarrés Palau, Tur de Montis, Vadell Muntaner i Zornoza; en tercer lloc, la presència de l’Escola d’Arts i Oficis a la seu social amb una exposició anual de les obres dels seus millors alumnes a partir de 1944;

A partir dels anys 50 i 60 els “Salones de Arte” varen prendre un caire internacional i comptaren amb un elevat nombre de participació, en aquest sentit destaquen els salons d’art que van de 1957 a 1961, que en certes ocasions arribaren a reunir fins a 67 artistes.

A partir de l’any 1966 les exposicions i, en general, l’activitat cultural de la societat va decaure notablement, ja sota la presidència de Josep Zornoza Bernabeu.

Hemeroteca

• Una gran exposición en Ebusus en 1935. En 1935, para celebrar el ´VII Centenario de la Reconquista de Ibiza y Formentera´, la Sociedad Cultural Ebusus consiguió reunir a 28 pintores en una muestra colectiva que pretendía destacar también el intenso momento artístico que vivía la isla en aquella época tanto con pintores ibicencos como de fuera de Ibiza. Vicente Valero | Ibiza 19.03.2013 | 07:42
  • Una gran exposición en Ebusus en 1935. Vicente Valero. Mennta.es. El Portal de Ibiza y Formentera. 01.06.2013 (pàgina consultada el 20.11.2018)

EEiF Ebusus. Societat cultural i recreativa Enciclopèdia d’Eivissa i Formentera

Exposicions

1930. Col·lectiva a Ebusus. Eivissa

1931. Col·lectiva a Ebusus. Eivissa

1932. «Artistas Noveles de Ibiza»

1935. Exposició commemorativa del «VII Centenario de la Reconquista de Ibiza y Formentera» a Ebusus

1940. Col·lectiva festes patronals d’agost a Ebusus. Eivissa

1941. Col·lectiva festes patronals d’agost a Ebusus. Eivissa

1942. Col·lectiva. Juny

1942. Col·lectiva festes patronals d’agost a Ebusus. Eivissa

1943. V Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1944. VI Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1945. VII Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1946. VIII Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1947. IX Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1948. IX Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1951. XIII Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1952. XIV Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1953. XV Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1954. XVI Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1957. XVIII Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1958. XIX Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1959. XX Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1961. XXI Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1963. XXII Saló d’Art. Ebusus, Eivissa

1964. Grup Puget, Ebusus, Eivissa

Des de 1944 presència de l’Escola d’Arts i Oficis a la seu social amb una exposició anual de les obres dels seus millors alumnes fins a 1946.